mardi 23 août 2011

Bonifacio

Nu putem sa parasim insula fara sa facem o vizita oraselului preferat: Bonifacio. Am tot amanat-o pana acum de teama aglomeratiei, ambuteiajelor si lipsei locurilor de parcare (parca am fi parizieni traumatizati de trafic:)) dar acum se apropie sfarsitul vacantei si trebuie sa ne tinem de ritual. De fiecare data cand venim in corsica mergem cel putin odata in Bonifacio. Nu e foarte departe de Sante Lucie si mie imi place mult oraselul, de fapt ar fi si greu sa spun altceva.



Agrandir le plan
Pentru cine nu stie, Bonifacio e contruit de genovezi ca o fortareata cocotata pe o faleza de calcar. E la extremitatea sudica a insulei, de aici se  iau vapoarele catre Sardinia unde ajung in doar o ora. In spatele stancii se afla un fel de golf in care functioneaza portul, se zice ca insusi Ulysse a trecut pe aci.
Vazut de jos, de pe mare, orasul pare ca sfideaza legile gravitatiei. De sus, de pe stradutele inguste, da impresia unei alte epoci; cladiri inalte, legate intre ele prin bolti din piatra, piete mici, faleze, biserici, casa in care a locuit Napoleon. In partea cea mai de sus, cimitirul marinarilor indreptat cu fata spre mare.














 Singurul "pacat" al oraselului: vara e plin de turisti. Noi obisnuiam sa-l vedem in afara sezonului, cand locuitorii se cearta in corsicana de la o fereastra la alta si ies la o partida de petanque in piata pietii (place de marche) care da direct spre mare...
Acum e august si stradutele sunt pline ochi de turisti, totusi, spre surprinderea noastra am gasit destul de usor loc de parcare. Imi amintesc ca si anul trecut am venit aici in iulie si nu am cautat mai mult decat am fi facut-o la paris, intr-un weekend ploios (am zis ca suntem traumatizati, da?:)






Nu intarziem prea mult pe stradute, cat sa intram in doua trei buticuri de suveniruri, sa salutam marea si Sardinia care se vede in zare (uneori, cand e ceata abia se contureaza, azi o vedem de parca ar fi la doi pasi), sa mancam o inghetata... si sa spunem la revedere Bonifacio, pe data  viitoare.










articol precedent: Caldura mare

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire