vendredi 8 juillet 2011

Viva Las Vegas

8 iulie 2011
Azi se sfarseste sejurul nostru in Las Vegas, mergem la aeroport sa ridicam masina inchiriata inca de acasa si plecam spre Vestul salbatic. Diseara vom innopta in Arizona, la Kingman.

Ar trebui sa mai spun cateva vorbe despre Sin City dar e dificil. « Cine n-a vazut, nu crede, cine a vazut nu intelege, cine intelege isi ia campii… » :-) Ni s-a parut un oras absolut dement care atinge culmile "entretainement"-ului « à l’américaine » , uneori greu de inteles pentru europenii ca noi. Regele absolut al kitschului, al megalomaniei si decorurilor de mucava. Un Disneyland gigantic facut pentru adulti.

Si nu vorbesc doar despre joc si cazinouri, castigul usor e in natura umana de peste tot. Dar de ex unul dintre restaurantele foarte apreciate de localnici e Dick’s, unde chelnerii te injura si iti vorbesc porcos. Oricat de mare ar fi dorinta de imersiune in cultura locului tot nu cred ca mi-ar permite sa-l apreciez asa ca ne-am rezumat la facut poze la intrare :-)


In cele 3 zile de Las vegas am incercat sa luam pulsul orasului fara sa jucam... cred ca suntem singurii care n-au jucat nici macar un cent (exceptand cazinoul pentru copii :-)). Nu pentru ca nu am fi vrut ci din cauza de copil care nu are voie :-). In rest, am facut de toate, am cascat gura la megalomania hotelurilor de pe strip, am vazut unele atractii, nu toate, ne-ar fi luat un an si un buget pe masura… Am asistat la eruptia vulcanului de la Mirage, am trecut prin tunele de sticla inconjurate de rechini de la Mandalay Bay… Unii pot chiar sa plonjeze in acvariile imense si sa se joace de-a prinselea cu rechinii pentru 650$, inca o distractie greu de priceput. Noi am platit 18$ de persoana ca sa-i vedem de dupa vitrine.





Am vizitat Parisul, venetia si New Yorkul in aceeasi zi, am vazut fantanile de la Bellagio, ne-am jucat la cazinoul pentru copii, am mers mult pe jos si ne-am topit de caldura.




In ultima seara am urcat in Stratosphere, un turn inalt de peste 300m de unde imaginea e coplesitoare. In negura desertului explodeaza luminile Las Vegasului. De fapt imaginea imi era cunoscuta, o vazusem de multe ori in serialul Expertii din LV :-))
Dar vazuta pe viu e cu totul altceva. Deasupra sunt restaurante si carusele de senzatii extrem de tari, cu scaune care te arunca in gol in afara turnului si o tiribomba care se invarteste deasupra vidului… Nu am incercat, nici macar nu ne-am apropiat de ele.




Parasim azi Las Vegasul fara nostalgii, doar cu bucuria ca am descoperit si locul asta unic pe planeta. Nu l-am inteles pe deplin dar l-am admirat si a reusit sa ne lase de multe ori cu gura cascata.









6 commentaires:

  1. Va dorim calatorie placuta in continuare, aveti grija de voi si asteptam cu sufletul la gura comentariile si pozele. Nu incerca sa-i intelegi pe americani ca sunt precum cotofenele, cred ca tot ce straluceste e aur. Drum bun si vacanta placuta in continuare. A & D

    RépondreSupprimer
  2. noi la Stratosphere am rezervat camera cat mergem in LV si avem intrare gratuita la turn (nelimitat), ma bucur daca zici ca merita :)
    multumesc pt incursiune, datorita tie am grabit cumva calatoria si am rezervat deja biletele pt primavara ce vine.
    drum bun in continuare!

    RépondreSupprimer
  3. inca ceva, te rog, ca ai fresh memories, e departe Stratosphere de mijlocul actiunii in Vegas?
    exista transport public pana tarziu in noapte?

    RépondreSupprimer
  4. inca ceva, te rog, ca ai fresh memories, e departe Stratosphere de mijlocul actiunii in Vegas?

    RépondreSupprimer
  5. oau, bravo!
    nu e f departe, e intre Strip si downtown si e una din statiile de deuce (autobuz). asta circula pana seara tarziu iar expressul toata noaptea. Mie mi-a placut f mult downtown, neaparat sa mergeti seara

    RépondreSupprimer
  6. A fost o experienta, asa am perceput-o si eu :)).

    RépondreSupprimer